Renovace karosérie Moskviče 412
Poslední společné foto před rozebráním.
První věcí kterou se začalo bylo vytažení motoru ven z
vozu. Dále se odstrojoval interiér, sundaly všechny dveře a kapoty.
V další fázi se vykuchala kompletní zbastlená elektrika ven z vozu.
Začalo několikadenní broušení karosérie vozu.
V kufru objevena záplata po bývalém hrdle plnění LPG. Blatník zavařen do původního stavu.
Dále se pokračovalo na podvozku. Ten se oškrábal až na sám základ.
Byly objeveny napadené místa korozí. Tyto místa byla
následně vyříznuta a vyvařena. Foto bohužel ztraceno, tak jen ilustračně.
Červeně označena napadená místa, nutná k vyvaření ( oba přední podběhy,
části prahů, přední část zadního lemu, zadní lem, místo uchycení
zástěrky, místa v uchycení zadní kolébky listových per, obě místa
uchycení předního stabilizátoru ).
Posléze podvozek ošetřen základní barvou a nastříkána ochranou podvozku, tzv.Body nástřik od firmy Würth.
Přední část vozu nesla následky dávné havárie a tak
nezbylo nic jiného, než celou přední stěnu vyměnit. Po odstranění stěny
a následném přeměření zjištěno uhnutí spodního nosníku. Vše opraveno
pomocí sady hydraulických rozpínáků. Byla odejmuta část poškozeného
pravého podběhu. Druhá nepoškozená stěna použita z druhého vozu.
Před finálním přivařením přední stěny byla pro kontrolu slícování nastrojena přední část vozu.
Karosérie vozu částečně ošetřena speciální základní barvou.
V další fáze oprav se přesunula na dveře vozu. Ty byly
naštěstí zdravé, až na pravé přední, které se musely vyměnit za druhé.
Byly nahrazeny z novějšího modelu a následně upraveny na starší typ.
Původní majitel nechal všechny rohy dveří zabrousit dokulata, a tak se
rožky dveří musely zpátky nadvařilt do původního stavu.
Zadní kapota musela prožít v minulosti větší ťukanec, vše opraveno pomocí spotovačky.
Vůz nastrojen a následně odvezen do Polska, kde bylo předem domluvené lakování.
Po dvou měsících nečinnosti lakýrníka mi došli nervy a
vůz v rezavém a zbědovaném stavu dovezen zpět do republiky. Veškeré
broušení mohlo začít nanovo :-( .
Druhé lakování jsem si domluvil již v blízkém okolí z důvodu, abych měl nad autem stálý dohled.
Na kontrole u lakýrníka. Vůz vytmelen a stříknut základem.
Když byla karosérie po laku, dotáhnul jsem jí zpět na
garáž. Lak bych ohodnotil známkováním za 3. Určité díly byly vylakovány
velmi hezky, jiné byly matné bez lesku, či takzvaný pomeranč. Z reklamací laku
jsem nepochodil, bylo mi sděleno, že je to dobrý, že to je jen starý Moskvič.
Vyžádal jsem si barvu a ještě tentýž den jsem si sám
vybrousil a vylakoval celý motorový a zavazadlový prostor. Hned poté
jsem natáhl celým vozem novou elektriku.
Další matné díly jsem lehce brousil vodním smirkem a
následně zalešťoval speciální 3M pastou do vysokého lesku.
Kropenaté díly se musely zbrousit a stříknout celé
znovu. S tím mi pomohl kamarád Petr, který měl s lakováním již nějaké zkušenosti.
Když už bylo lakování hotovo, započalo strojení. První na řadu přišlo zasklívání.
Lepení těsnění zavazadlového prostoru a rámu dveří.
Strojení zadní části vozu.
Strojení dveří. Všechny dveře, kapoty a jiné místa před
složením byla ošetřena zevnitř ochranným konzervačním nástřikem dutin přípravkem od Würthu.
Nastrojení přední části vozu.
Montáž prahových ozdobných lišt.
Po nastrojení celého vozu a celkovém umytí se na denním
světle objevily slabiny lakování. Jak se díly lakovaly v různý den, byl
i odstín každého z dílu lehce odlišný. Domluvil jsem se tedy s pánem, co
lakoval kamarádovi auto, jestli by se s tím nedalo něco udělat. Řekl
dovez to a uvidíme. Takže jsem byl potřetí v lakovně.
Mezi tím, co byl automobil v lakovně jsem si připravil druhou sadu kol
- stříkání disků, obouvání pneu, vyvážení pneu.
Pán byl kouzelník. Po jeho zásahu je lak jak víno. Na auto se namontovala
druhá sada kol, která mu moc sluší. Tohle je poslední snímek prací na karosérii.
zpět na renovace