MOSKVICH.WZ.CZ

 

Renovace karosérie Moskviče 412

Poslední společné foto před rozebráním.

Moskvich  Moskvich

První věcí kterou se začalo bylo vytažení motoru ven z vozu. Dále se odstrojoval interiér, sundaly všechny dveře a kapoty.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

V další fázi se vykuchala kompletní zbastlená elektrika ven z vozu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich

Začalo několikadenní broušení karosérie vozu.

Moskvich  Moskvich

V kufru objevena záplata po bývalém hrdle plnění LPG. Blatník zavařen do původního stavu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Dále se pokračovalo na podvozku. Ten se oškrábal až na sám základ.

Moskvich  Moskvich  Moskvich

Byly objeveny napadené místa korozí. Tyto místa byla následně vyříznuta a vyvařena. Foto bohužel ztraceno, tak jen ilustračně. Červeně označena napadená místa, nutná k vyvaření ( oba přední podběhy, části prahů, přední část zadního lemu, zadní lem, místo uchycení zástěrky, místa v uchycení zadní kolébky listových per, obě místa uchycení předního stabilizátoru ).

Moskvich  Moskvich

Posléze podvozek ošetřen základní barvou a nastříkána ochranou podvozku, tzv.Body nástřik od firmy Würth.

Moskvich  Moskvich

Přední část vozu nesla následky dávné havárie a tak nezbylo nic jiného, než celou přední stěnu vyměnit. Po odstranění stěny a následném přeměření zjištěno uhnutí spodního nosníku. Vše opraveno pomocí sady hydraulických rozpínáků. Byla odejmuta část poškozeného pravého podběhu. Druhá nepoškozená stěna použita z druhého vozu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich

Před finálním přivařením přední stěny byla pro kontrolu slícování nastrojena přední část vozu.

Moskvich  Moskvich

Karosérie vozu částečně ošetřena speciální základní barvou.

Moskvich  Moskvich  Moskvich

V další fáze oprav se přesunula na dveře vozu. Ty byly naštěstí zdravé, až na pravé přední, které se musely vyměnit za druhé. Byly nahrazeny z novějšího modelu a následně upraveny na starší typ. Původní majitel nechal všechny rohy dveří zabrousit dokulata, a tak se rožky dveří musely zpátky nadvařilt do původního stavu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Zadní kapota musela prožít v minulosti větší ťukanec, vše opraveno pomocí spotovačky.

Moskvich  Moskvich

Vůz nastrojen a následně odvezen do Polska, kde bylo předem domluvené lakování.

Moskvich  Moskvich

Po dvou měsících nečinnosti lakýrníka mi došli nervy a vůz v rezavém a zbědovaném stavu dovezen zpět do republiky. Veškeré broušení mohlo začít nanovo :-( .

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Druhé lakování jsem si domluvil již v blízkém okolí z důvodu, abych měl nad autem stálý dohled.

Moskvich  Moskvich  Moskvich

Na kontrole u lakýrníka. Vůz vytmelen a stříknut základem.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Když byla karosérie po laku, dotáhnul jsem jí zpět na garáž. Lak bych ohodnotil známkováním za 3. Určité díly byly vylakovány velmi hezky, jiné byly matné bez lesku, či takzvaný pomeranč. Z reklamací laku jsem nepochodil, bylo mi sděleno, že je to dobrý, že to je jen starý Moskvič.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Vyžádal jsem si barvu a ještě tentýž den jsem si sám vybrousil a vylakoval celý motorový a zavazadlový prostor. Hned poté jsem natáhl celým vozem novou elektriku.

Moskvich  Moskvich

Další matné díly jsem lehce brousil vodním smirkem a následně zalešťoval speciální 3M pastou do vysokého lesku.

Moskvich  Moskvich

Kropenaté díly se musely zbrousit a stříknout celé znovu. S tím mi pomohl kamarád Petr, který měl s lakováním již nějaké zkušenosti.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Když už bylo lakování hotovo, započalo strojení. První na řadu přišlo zasklívání.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Lepení těsnění zavazadlového prostoru a rámu dveří.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Strojení zadní části vozu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich

Strojení dveří. Všechny dveře, kapoty a jiné místa před složením byla ošetřena zevnitř ochranným konzervačním nástřikem dutin přípravkem od Würthu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Nastrojení přední části vozu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Montáž prahových ozdobných lišt.

Moskvich  Moskvich  Moskvich

Po nastrojení celého vozu a celkovém umytí se na denním světle objevily slabiny lakování. Jak se díly lakovaly v různý den, byl i odstín každého z dílu lehce odlišný. Domluvil jsem se tedy s pánem, co lakoval kamarádovi auto, jestli by se s tím nedalo něco udělat. Řekl dovez to a uvidíme. Takže jsem byl potřetí v lakovně.

Moskvich  Moskvich

Mezi tím, co byl automobil v lakovně jsem si připravil druhou sadu kol - stříkání disků, obouvání pneu, vyvážení pneu.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

Pán byl kouzelník. Po jeho zásahu je lak jak víno. Na auto se namontovala druhá sada kol, která mu moc sluší. Tohle je poslední snímek prací na karosérii.

Moskvich  Moskvich  Moskvich  Moskvich

zpět na renovace

 

Založení stránek: 2004. Kontakt: twister1@tiscali.cz