Renovace motoru a podvozku Moskviče 412
Po všemožných peripetiích s předešlými motory jsem se
rozhodl, složit si nově od základu celý motor. Zakoupil jsem blok, který
jsem řádně očistil. Na očistu byl použit přípravek Carlan a přípravek Nerta
Nox Plus.
Montáž šteftů a ustavení bloku do stojanu.
Očista klikové hřídele, pístů z ojnicemi a vík klikové hřídele a ojnic.
Usazení vložek válců a měření přesahů. Usazení klikové
hřídele do bloku, montáž nových pístních kroužků a vložení pístů do
vložek, utažení klikové hřídele a ojnic předepsaným momentem.
Hlava po generální opravě ( kontrola vodítek, vyměněny
gufera ventilů, zabroušení sedel ventilů, zabroušení ventilů, tlaková
zkouška a srovnání rovinnosti ). Usazení hlavy na blok a její dotažení.
Očista krytu spojky, olejového filtru a olejové vany a setrvačníku.
Natažení rozvodového řetězu a jeho následné dopnutí.
Montáž zbylých komponentů ( kryt rozvodů, vodní čerpadlo, skříň
termostatu, palivové čerpadlo, olejový filtr, sání a držáky alternátoru
). Posléze nasazena olejová vana a kryt ventilů.
Namontování spojky na motor. Část věcí ze zinkovny.
Vkládání motoru do karosérie. Zkompletovaný motor a motorový prostor.
Přetěsněná a z generálkovaná převodovka. Očištěný a nově
natřený kardan. Palivová nádrž po vyčištění a stříknutí Body ochranným nástřikem.
Hlučný diferenciál zadní nápravy dostal nové ložiska a byl
nově seřízen speciálními přípravky.
Zadní náprava a listové péra po očištění a nátěru
základní barvou. Následně stříknutá černou vrchní barvou.
Rozebrání přední nápravy. Vše následně očištěno až na kov.
Díly natřeny základní, posléze vrchní barvou Alkyton a připraveny na zpětnou montáž. Výměna všech čepů za nové.
Opět složeno do původního stavu. Pár pozinkovaných drobností
Stabilizátor přední nápravy a spodní kryt motoru.
Staré brzdové válečky nově repasované firmou Bekas. Nové hadice a brzdové čelisti.
Složení předních i zadních brzd. Všechny brzdové bubny nechány přesoustružit.
Vadný brzdový posilovač byl rozebrán, vyčištěn a dostal nové těsnící gumyčky.
Kompletní podvozek. Laserové měření geometrie náprav a následné seřízení dle továrních údajů.
zpět na renovace