Volha Gaz 21
Automobily značky Volha se Markovi vždy líbili.
Proto si prvně pořídil typ 24. Ten si celý zrenovoval. Po čase
zatoužil po starším modelu s označením 21. Jelikož se nechtěl
pouštět do další generální opravy, hlavně z časových důvodů,
rozhodl se pořídit si vůz v pěkném původním, případně
renovovaném stavu. Cena nehrála roli. Řekl si, raději si
připlatím za pěkný kus, než pod ním rok ležet a shánět nové
součástky. Vyhlídl si vůz na nejmenovaném inzertním serveru a po
letmé prohlídce si z prodejcem plácli. To ještě netušil, co ho
všechno čeká.
Automobil byl vyrobený v roce 1968, do Česka
dovezený z Oděsy v roce 2018. Jedná se o třetí sérii.
Vůz prošel na Ukrajině renovací. Až po koupi vozu se ukázalo, že
jen tak naoko.
Již po půl roce se začali objevovat pod novým
lakem puchýřky, lak praskal a rez se tlačila ven na mnoha
místech karosérie. Nač rezavé místo ošetřovat, když se dá zakrýt
novou barvou. Při snaze doladit zavírání dveří tak, aby se s
nimi nemuselo třískat jako z vraty od stodoly jsme přišli na to,
že se kluci z východu při lakování neobtěžovali ani sundat
zámky, případně jiné prvky karosérie. Pod nimi se totiž nalézal
původní originální lak.
Ani podvozek na tom nebyl o moc lépe. Listové
péro v koženém obalu vypadalo hezky a nenaznačovalo žádné vady
na kráse. Až po sundání obalu na nás vykoukli popraskané listy
péra, svázané a nahrazené tenkou dřevěnou lištou. Na podlaze nás
pak zaujalo několik míst. Po důkladném prozkoumání jsme
zjistili, že je to střešní lepenka zastříkaná bodyčkem. Po
strhnutí byla na několika místech v podlaze díra tak velká, že
by skrz ní propadl za jízdy i středně velký pes. Při tomhle
nálezu jsme se zaměřili na prahy vozu. Ty byly po celé své délce
vyplněny zevnitř montážní pěnou. Vše pečlivě zakamuflováno tak,
aby na to kupec hned tak nepřišel. A takhle by se dalo psát dál
a dál, jelikož se nacházeli další a další věci, jak na podvozku,
karosérii, interiéru a motoru nevyjímaje.
Nakonec ač majitel nechtěl, musel vůz rozebrat a
udělat znovu částečnou renovací jak karosérie, podvozku, obou náprav, motoru,
nové elektroinstalace a nakonec i interiéru tak, jak by to mělo
být, když se renovuje. Není totiž renovace jako renovace.