MOSKVICH.WZ.CZ

 

Volha Gaz 21

Automobily značky Volha se Markovi vždy líbili. Proto si prvně pořídil typ 24. Ten si celý zrenovoval. Po čase zatoužil po starším modelu s označením 21. Jelikož se nechtěl pouštět do další generální opravy, hlavně z časových důvodů, rozhodl se pořídit si vůz v pěkném původním, případně renovovaném stavu. Cena nehrála roli. Řekl si, raději si připlatím za pěkný kus, než pod ním rok ležet a shánět nové součástky. Vyhlídl si vůz na nejmenovaném inzertním serveru a po letmé prohlídce si z prodejcem plácli. To ještě netušil, co ho všechno čeká.

Automobil byl vyrobený v roce 1968, do Česka dovezený z Oděsy v roce 2018. Jedná se o třetí sérii. Vůz prošel na Ukrajině renovací. Až po koupi vozu se ukázalo, že jen tak naoko.

Již po půl roce se začali objevovat pod novým lakem puchýřky, lak praskal a rez se tlačila ven na mnoha místech karosérie. Nač rezavé místo ošetřovat, když se dá zakrýt novou barvou. Při snaze doladit zavírání dveří tak, aby se s nimi nemuselo třískat jako z vraty od stodoly jsme přišli na to, že se kluci z východu při lakování neobtěžovali ani sundat zámky, případně jiné prvky karosérie. Pod nimi se totiž nalézal původní originální lak.

Ani podvozek na tom nebyl o moc lépe. Listové péro v koženém obalu vypadalo hezky a nenaznačovalo žádné vady na kráse. Až po sundání obalu na nás vykoukli popraskané listy péra, svázané a nahrazené tenkou dřevěnou lištou. Na podlaze nás pak zaujalo několik míst. Po důkladném prozkoumání jsme zjistili, že je to střešní lepenka zastříkaná bodyčkem. Po strhnutí byla na několika místech v podlaze díra tak velká, že by skrz ní propadl za jízdy i středně velký pes. Při tomhle nálezu jsme se zaměřili na prahy vozu. Ty byly po celé své délce vyplněny zevnitř montážní pěnou. Vše pečlivě zakamuflováno tak, aby na to kupec hned tak nepřišel. A takhle by se dalo psát dál a dál, jelikož se nacházeli další a další věci, jak na podvozku, karosérii, interiéru a motoru nevyjímaje.

Nakonec ač majitel nechtěl, musel vůz rozebrat a udělat znovu částečnou renovací jak karosérie, podvozku, obou náprav, motoru, nové elektroinstalace a nakonec i interiéru tak, jak by to mělo být, když se renovuje. Není totiž renovace jako renovace.

Volha Gaz 21

Volha Gaz 21

Volha Gaz 21

Volha Gaz 21

Volha Gaz 21

Volha Gaz 21

Volha Gaz 21

Volha Gaz 21

 

Založení stránek: 2004. Kontakt: twister1@tiscali.cz